Persondatapolitik
Her kan du læse, hvordan LH Hockerup A/S håndterer dine personoplysninger.
Dataansvarlig
LH Hockerup A/S er dataansvarlig, og vi sørger for at behandling af dine personoplysninger sker forsvarligt og i overensstemmelse med lovgivningen.
LH Hockerup A/S
Adresse: Rønøs Alle 4
4000 Roskilde.
CVR-nummer: 27 14 33 34
Kontaktperson:
Linette Schouw, Regnskabsassistent
Direkte: 4636 5760
Email: lsc@hockerup.dk
Vi sikrer fair og transparent databehandling.
Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af dine persondata.
Vi behandler følgende persondata:
Vi anvender data om dig med det formål at yde den bedste service ved levering af vores varer og tjenester til dig og din virksomhed og sikre kvalitet i vores kontakt med dig. De benyttede oplysninger stammer fra dig selv eller offentlige tilgængelige kilder. De data vi anvender omfatter:
Jobansøgere:
- Kontaktoplysninger, navn, adresse, e-mail og telefonnummer
- CV
- Evt. øvrige dokumenter som jobansøgeren leverer
- Ansøgning, motivation for søgning hos LH Hockerup
Retsgrundlaget for behandlingen følger en legitim interesse jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1f.
Oplysninger om jobansøgere slettes når de ikke længere er nødvendige dog senest efter 6 måneder.
For jobansøgere som opnår ansættelse opbevares oplysninger i personalefilen.
Tilbud/Ordre
- Kontaktoplysninger, navn, adresse, e-mail og telefonnummer
- Projektoplysninger for eventuel leverance/leverance
Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens artikel 6 stk. 1 b og c.
Videregivelse af persondata
I forbindelse med tilbud-og ordreafgivelse kan oplysninger om produktion og levering m.v. deles med underleverandører (rådgivere, producent og distributør) eller eventuelle samarbejdspartnere.
Den enkelte underleverandør/samarbejdspartner er selvstændig dataansvarlig og skal overholde gældende lov.
Vi anvender IT-databehandlere som dermed modtager og behandler dine personoplysninger.
Uniconta (bogholderisystem), fildrev (ITM8) og Microsoft Outlook.
Der er indgået databehandleraftaler med alle de nævnte databehandlere.
For brug af cookies på vores hjemmeside, se vores cookiepolitik.
Oplysninger deles i øvrigt ikke med andre aktører uden forudgående samtykke.
Varighed af opbevaring
Dine personoplysninger bliver opbevaret så længe det er nødvendigt efter formålet.
Tilbud som ikke fører til en ordre slettes efter 2 år så data er tilgængelige for servicering af dig under beslutningsprocessen.
For ordre/projekter opbevares oplysninger ved projekter/leverancer i løbende plus 10 år.
Sletning af data følger i øvrigt det generelle regelsæt i bogføringsloven (løbende plus 5 år).
Sikkerhed
Vi beskytter dine persondata og har interne regler om informationssikkerhed.
Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler dine persondata. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab sikrer vi, at der løbende tages back up af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden af dine data ved hjælp af kryptering bl.a. ved mailkorrespondance.
I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.
Dine rettigheder
- Du har ret til at få indsigt i, hvilke informationer vi behandler om dig.
- Du har ret til at få begrænset, berigtiget og ajourført de oplysninger, vi har registreret om dig.
- Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig, medmindre det følger af anden lovgivning, at vi er pålagt at opbevare disse.
- Du har i visse tilfælde ret til at få udleveret eller overført dine personoplysninger til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).
- Er behandlingen af dine personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække dit samtykke tilbage. Herved ophører behandlingen, medmindre vi efter lovgivning er forpligtiget til at skulle behandle personoplysningerne.
Der kan efter persondataforordningen være konkrete situationer, hvor LH Hockerup A/S ikke er forpligtet til at efterkomme ovenstående rettigheder.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, kan du sende en anmodning til LH Hockerup A/S Rønøs Alle 4, 4000 Roskilde info@hockerup.dk.
Klage
Du har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger ved henvendelse til den dataansvarlige på ovenstående mail eller ved henvendelse til Datatilsynet. Du kan finde Datatilsynets kontaktoplysninger her: www.datatilsynet.dk, og deres klagevejledning på undersiden: www.datatilsynet.dk/borger/klage/saadan-klager-du
Hvis du har spørgsmål til nærværende persondatapolitik eller vores behandling af dine persondata, er du som altid velkommen til at kontakte os.
Tjenester på sociale medier
Vores hjemmeside kan indeholde sociale mediefunktioner som fx Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube videoer, som alle har deres egne persondatapolitikker og som kan læses på deres sider.